Forum Forum ZKP Strona Główna

Defcon

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum ZKP Strona Główna -> Gry
Autor Wiadomość
Razi
Książe postów
Książe postów



Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 936
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:26, 12 Mar 2008    Temat postu: Defcon

Gra strategiczna, w której prowadzimy globalną wojnę termonuklearną. Gierka bardzo wciąga, gdy gra się ze znajomymi (komp ma zbyt podzielną uwagę). Mimo przerażającej nazwy, gierka jest bardzo prosta - zbombarduj wroga:D

Zasady:
rozgrywka dzieli się na 5 "części". idzie od 5 do 1. Zmiana defconu co 5 minut czasu rzeczywistego
DEFCON 5 - tu ustawiamy budynki i floty. Wszelkie manewry wojenne niemożliwe. Można przemieszczać flotę, wróg niewidoczny
DEFCON 4 - Wróg staje się widoczny, ale ataki niemożliwe
DEFCON 3 - można atakować, wojna morska i powietrzna
DEFCON 2 - część "stabilizacyjna", przygotowanie do ostatniej części i prowadzenie walk na morzu
DEFCON 1 - ostatnia część, gdzie większość floty morskiej spoczywa na dnie - rozpoczyna się ostrzeliwanie rakietami.

Budynki buduje się do DEFCON 4
RADAR - wykrywa wrogie jednostki (defcon 3). łatwy do zniszczenia przez rakiety
SILO - tarcza antyrakietowa - niszczy wrogie pobliskie jednostki/rakiety (DEFCON 3)/wyrzutnia głowic (DEFCON 1) - globalnego zasięgu deszczyk głowic termonuklearnych nie pozostawią po sobie żadnego smrodu, poza opadami radioaktywnymi:D w trybie tarczy, prawie jak niezniszczalna(zwłaszcza gdy kilka obok siebie), chyba ze spadnie porządny deszcz. Chronią pozostałe budynki i miasta. W trybie wyrzutni nie bronią niczego
AIRBASE - lądowisko - stąd wyruszają myśliwce i bombowce(DEFCON 3). Łatwy cel do zniszczenia, jeśli poza zainteresowaniem właściciela. Ma 10 my śliwców i 4 bombowce(zasięgu prawie globalnego)

Walka powietrzna (DEFCON 3) - myśliwce i bombowce mogą latać od DEFCONa 3 z lądowisk i lotniskowców.
Myśliwce - fighters - przydatne w walce morskiej, oraz przy obronie miasta przed bombowcami. szybkie, ale słabe i mały zasięg.
Bombowce - bombers - wolne, ale silne. wyposażone w rakiety. łatwe do zniszczenia, ale przydatne gdy już pusto i blisko do wrogich miast.

Flota - ruch możliwy od początku, atak od DEFCON 3.
BATTLESHIP - niszczyciel. niszczy wszystkie napotkane wrogie jednostki bez wyjątku, nawet myśliwce. Bardzo szybkostrzelne i celne. TO je się wysyła jako pierwsze do badania nieznanego
SUB - łódź podwodna. Do DEFCON 1 zupełnie zbędne. wyposażone w kilka głowic potrafią zrobić nieco zamieszania na dość dużą odległość. Niewykrywalne przez radary standardowe. mogą być zniszczone przez bombowce (tylko jeśli wykryte!!)
CARRIERS - lotniskowce. Przewożą 5 myśliwców i 2 bombowce. Zawsze miej je w 2 linii na morzu. nie mogą się same bronić, tylko swoimi myśliwcami w powietrzu (trzeba ręcznie je wyciągnąć). Gdy puste, automatycznie przechodzą w tryb szukania łodzi podwodnych.


Przykład gry:
DEFCON 5. Buduj radary(7) dość blisko brzegu. lotniska(4) nieco dalej. przyda się zasięg na morze, gdy twoje myśliwce na lotniskowcach polegną, lub będziesz potrzebował paru kamikadze. Silo buduj blisko skupisk miast i ważnych obiektów. Niszczyciele stawiaj jak najbliżej wroga(ale tak, żeby nie być w zasięgu potencjalnych wrogich silo. Łodzie podwodne blisko swojego terytorium (będą ci potrzebne dopiero w DEFCON 1). Lotniskowce gdzieś za niszczycielami ustaw. Każdego rodzaju statków jest po 12, a w grupie musi być 6. łączenie łodzi podwodnych z innymi jest raczej nieopłacalne - wiadomo że tym brakującym 6 jest łódź podwodna - zagrożenie ostatniego DEFCONu.
DEFCON 4. Moze jeszcze zdążysz w 5. Ruch flotą na wroga(jeśli daleko)
DEFCON 3. ATAK!! atakuj wszelkie napotkane wrogie jednostki, ale nie zbliżaj się do lądów wroga (chyba że łodziami podwodnymi). Wspieraj walki niszczycieli myśliwcami, a wrogie lotniskowce atakuj bombowcami.
DEFCON 2. bitwy morskie zbierają żniwa. jeżeli to wrogowi zostały tylko niszczyciele, wycofaj się - twoje silo je załatwi(jeśli blisko wody! inaczej walcz do upadłego i wspieraj walki myśliwcami z lądu). Jeżeli jakiś lotniskowiec nie jest aktualnie potrzebny, przerób go na skaner przeciw łodziom podwodnym.
DEFCON 1. Tu już nie powinno być niszczycieli i połowy lotniskowców. zaopatrz swoje niedobite lotniskowce w bombowce i myśliwce. na lądzie już są nieprzydatne (chyba że wróg jest sąsiadem, albo masz spore straty we flocie i musisz się bronić). Pamiętaj o ograniczonym zasięgu lotu. Jeżeli masz jakieś niszczyciele, upewnij się że wróg ich nie ma(rozwaliłeś wszystkie 12) i przepłyń nimi wzdłuż lądu wroga. odsłonisz pobliskie silo, lądowiska i radary. Rozwal je bombowcami. Pomału zacznij bombardowanie wroga rakietami z łodzi podwodnych - na krótki zasięg (wtedy ciężej je rozwalić). nie zapomnij o tym, że odpalanie rakiet spowoduje wykrycie łodzi. Również tak jest w przypadku odpalania rakiet z silo. NIE PRZEJMUJ SIĘ MIASTAMI!! Nawet jeżeli wróg atakuje twoje miasta, pozostaw swoje silo w obronie. Myśliwcami na morzu eksploruj wrogi teren (najlepiej grupą, wtedy wrogie silo nie zdąży ich rozwalić). Zwróć uwagę na zasięg maksymalny - staraj się wysyłać je w ok. 1/3 zasięgu(jakoś musi zawrócić). Rozwalaj po kolei radary (uniemożliwi to szybką reakcję silo), lądowiska(uniemożliwi obronę) i w międzyczasie najbliższe(!) silo. CPU mniej-więcej w tym momencie zaczyna swój desczyk. Wtedy całą swą obronę składa na ręce lądowisk i myśliwców - kraj jest bez fachowej obrony. Normalny gracz nie jest w stanie tego wszystkiego dopilnować, więc z CPU może być ciężko.
Licząc że jest 6 silo, może na ciebie lecieć na raz 60 rakiet(zawsze lecą z północy!!!). Odpalanie spowoduje ich odkrycie, więc warto te miejsca bombardować bombowcami. Nim wróg odpali wszystkie rakiety, postaraj rozwalić mu jak najwięcej silo, pozbawiając go jedynej ochrony przed rakietami. za parę minut wrogi deszczyk nuklearny może rozwalić ci parę budynków (jeżeli nie za dużo wróg odkrył terenu, może atakować tylko miasta - nieduża strata).
Teraz przechodzi kolej na ciebie. Zbombarduj wszelkie wrogie obiekty na mapie rakietami (atakując jeden obiekt 2-3 rakietami z różnych silo, większe szanse na to że dolecą). Jeżeli nic nie staje na przeszkodzie, bombarduj wrogie miasta, zaczynając od najludniejszych.
Bombardowanie możesz też spróbować przed bombardowaniem przeciwnika. jeżeli wszystkie rakiety wystrzelisz, silo automatycznie przejdzie w tryb obrony, więc możesz wystrzelić wszystkie, i kiedy wróg przejdzie do ofensywy, twoje rakiety zniszczą go, gdy będzie bez obrony. Nieskuteczne gdy gra się z kumplem, bo będzie wiedział, że wystrzeliłeś rakiety.

Czas takiej gry to od 3 do 6 godzin (realtime). w rzeczywistości trwa to ok 20 minut (przyspieszone).

Punktacja:
normalny: 2pkt za 1mln ludzi zabity, -1pkt za 1 mln straconych
survivor: 100 pkt na początek, za każdy stracony mln -1pkt.
Genocide :1pkt za 1mln zabity


Gra przez internet.
Jako ze nie masz cd-keya, nie ma szukajki. Można natomiast podłączyć się bezpośrednio przez TCP/IP:
1. hostujący naciska "NEW GAME"
2. podaje innym graczom Internet Identify, lub LAN Identify (przeważnie LAN, nawet przy modemie)
3. gracze z menu wybierają JOIN GAME, następnie z Search, wybierają Enter IP Manualy i tam wpisują podane IP i port(przeważnie 5010).
4. każdy wybiera team i miejsce na mapie. hostujący ustala warunki gry.
5. wszyscy naciskają READY.


MODY:
[link widoczny dla zalogowanych]
można samemu łatwo robić. Ja gram na modzie WorldconWorldcon i Real Explosions. Mody zawierające text, dźwięk i grafikę nie przeszkadzają w grze przez neta. Natomiast mod mapy(nie grafiki, tylko MAP) wymaga posiadanie tego moda przez wszystkich graczy
screeny:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Link: [link widoczny dla zalogowanych]

Jest wersja PL, ale nigdzie nie umiem znaleźć


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Razi dnia Śro 0:28, 12 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SezonATweb
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:02, 05 Kwi 2008    Temat postu:

Defcon to wyśmienita pozycja dla wybrednych, szukających nowych wrażeń. Do niedawna miałem problem ze znalezieniem polskiej społeczności tej gry, takiej z prawdziwego zdarzenia. Jednak, odkąd powstał serwis DEFCON Centrum Polska moje problemy się skończyły, linka celowo nie podaję gdyż nie chciałbym zostać uznanym za spamera. Zainteresowani na pewno znajdą serwis, gdyż zajmuje on jedną z czołowych pozycji w GOOGLE pod zapytaniem Defcon. Wszystkim zainteresowanym rozgrywkom sieciowym, szczerze polecam ten portal zwłaszcza, że aktualnie organizują konkurs w którym ufundowali oryginalną grę dla zwycięzcy!

Pozdrawiam
Maciek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Razi
Książe postów
Książe postów



Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 936
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:48, 07 Kwi 2008    Temat postu:

oryginała fundną, ale też go trzeba mieć.. dla mnie to paradoks...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Matislavio
Początkujący
Początkujący



Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:39, 07 Kwi 2008    Temat postu:

Jakieś to tandetne

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    Zobacz poprzedni temat : Zobacz następny temat  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum ZKP Strona Główna -> Gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Regulamin